miércoles, 7 de mayo de 2008

El plànning

El viatge comença el 25 de maig, on agafaré un vol Barcelona – Frankfurt + Frankfurt – Calgary, sortiré a les 7 del matí de BCN i arribaré a la ciutat canadenca a les 11.40 (coses dels fusos horaris), em deixarà a l'oest de Canadà, a les grans planúries d'abans de les Rocoses, famoses pels Westerns i les caceres de búfals, d'allí visitaré dues grans ciutats Calgary i Edmonton, ciutats amb un fort desenvolupament econòmic i demogràfic, degut sobretot a l'existència de petroli i a la forta demanda laboral.

El viatge continuarà amb el plat fort: Les Rocoses, un paratge natural insòlit, i possiblement un dels llocs més espectaculars del món, en el que no hi falta de res. M'allotjaré en 3 "Towns" que són Jasper, Lake Louise i la famosa "Banff", tot i que, la veritat espero no estar-m'hi gaire, la meva intenció és perdre'm per aquests paratges i disfrutar durant tot el dia.

Seguidament el viatge continua amb un desplaçament cap a Vancouver a l'oceà Pacífic i just a la frontera amb els "USA", deixarem l’estat d’Alberta i passarem a la Colúmbia Britànica, el trajecte de les Rocoses a Vancouver és molt llarg, per la qual cosa faig una escala en una ciutat que es diu Kelowna, a la qual he preferit abans que la inhòspita Kamloops, Kelowna està al cantó d'un llac i des de fora sembla més apacible. Aquest és un territori estrany, influenciat per la barrera de les Rocoses i la proximitat del Pacífic, és com una espècie de semi-desert més propi d’un clima Mediterrani que no pas canadenc.

A Vancouver m'hi estaré més de 3 setmanes, la meva intenció és la de "mesclar-me" amb els "vancouverencs", i descobrir el fet de viure en una ciutat tranquil·la i amb totes les activitats i possibilitats que et dóna una ciutat de 2 milions d'habitants i que té de tot, des de platges quasi californianes fins a estacions d'esquí, si també puc sortir d'aquí parlant una miqueta d'anglès ben parlat...

Després arribarà el desplaçament intermig, agafo un vol que em portarà a l’Est del Canadà, a la zona de l’Atlàntic, concretament a Montréal, i a la francofonia del Québec. Diuen que Montréal és casi com una ciutat europea, jo m’hi estaré una setmana per descobrir-ho, llàstima que el meu francés encara sigui pitjor que el meu anglès! De Montréal me’n vaig a Québec City, diuen que és preciosa i encara més afrancesada que Montréal, a Quèbec m’hi estic quatre dies, i aquí s’acaba la meva estada al Québec.

Perquè tot seguit em desplaçaré a l’estat d’Ontario, en primer lloc a la capital administrativa del Canadà, Ottawa, una ciutat la qual una meitat pertany al Québec i l’altra a Ontario. Després d’Ottawa, on m’hi estaré també 4 dies, el viatge continua fins a Toronto, la ciutat més gran de Canadà, amb una població de 2,5 milions d'habitats, i de la qual diuen que una de les més multi-culturals del món, a tocar del llac Ontario i les famoses Catarates del Niàgara, i a tocar de la influència de grans ciutats dels USA, Detroit, New York, Búffalo, Chicago, Cleveland...

9 comentarios:

Jordi dijo...

I'm gonna follow your steps man, for sure. Tot Cristo viatjant aquí, quina ràbiaa XD

Moll dijo...

Nano va pira ya que aquest blog no actualitza!!!

Anónimo dijo...

Tu em deixes la teva camera de video o q?

Imma dijo...

Jojojojo...kin xiste!!! XP

Anónimo dijo...

hola

Anónimo dijo...

je je je q paxa narx sok en tuerkiño com va tot x aki n se com e pogut escriura n en tinc ni idea q kavron t da vacanses i yo tallan amb el plasma je je je je je n me keda!!!!!! q tal com va tot ya dones x aki ji ji ji ji q tal tot b? yo n se l hora q es aki xo yo ara m envaig de festa!!! je je ni a gaira x aki? q to paxis mlt b krak et dic algu d aki uns dies vagi mlt b!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!altanto n en dxis cap envarassada e je je je je je je je

Anónimo dijo...

Aitel Xevi Crack!

Molt be tiu, ja talles amb el plasma? no mho crec pas jaja!
Si tot be, moltes ties bones, pro lidioma es molt de problema!
Cuidat nano

Anónimo dijo...

pues aviam s li fas alguna foto alguna i la penjas aki!!!! ji ji ji ji n tens fotos o soc jo q n les se trobar????? buenu kuidat narx i n facis mal x aki!!!!!!!! adwwwwwwwwwwwwww!!!!!!!!!!!!!!!!

Anónimo dijo...

germanetttttttttt!
ostia ara e vist les fotos...espero k fasi sol ja eh?
sino pateixo jajaja

haig d fer els pressupostos jo..pffff
ui ara qui em defens aki dels tioS?
va no sera tan..aquesat nit et truquem:)
vindras amb un anglès perfecte u estic veient...
^^